Friday 23 November 2012

...CORETAN BUAT TEMAN...."Aku Datang Padamu..."

TEMAN..."Aku Datang Padamu.."

Terkadang hidup ini tidak seindah yang kita bayangkan. Meski pun saya menumpahkan ratusan amunisi tulisan bahawa hidup ini sederhana dan indah, sejatinya hidup ini kadang-kala berubah menyakitkan dan menimbulkan kebencian. Ada harapan yang tidak tercapai, ada proses kehilangan, ada musnahnya mimpi-mimpi terkena penzaliman, kesalahan melakukan sesuatu, dan sebagainya.

Maka berkumpulah kita, saling jalin-menjalin seperti sarang labah-labah, segenap perasaan buruk itu. Rasa sedih. Rasa marah. Rasa kecewa. Rasa sesal. Dan rasa sebagainya... Tetapi sungguh, jika kita sedang mengalaminya saat itu, ingatlah nasihat lama. Jangan lupa diri... Jangan sekali-kali.

TEMAN.."Aku Datang Padamu.."

Jangan pernah menjatuhkan harga diri begitu rendahnya saat sedih, sesak, kebencian sedang mengongkong kepala. Kegagalan sesuatu, bercerai, atau apa saja tidak pernah menjadi alasan untuk melakukannya...

Jangan pernah menghambur emosi, murka begitu berlebihan saat rasa sabar sedang hilang, marah sedang datang apalagi sampai menyalahkan orang lain, 'membakar' semuanya... itu tidak pernah akan menyelesaikan masalah.. kita sebenarnya satu daerah yang sama....

Untuk mu TEMAN.."Aku Datang Padamu....."

Wassalam..

No comments:

Post a Comment